Pengar?

Hela vårat samhälle är ju helt fuckat!
Idag är jag så irriterad på lapparna i plånboken och siffrorna på kontot! PENGAR!
Vissa har tur och födds med dem, andra får kämpa. Och vissa kämpar men kommer ingenstans, så känns det för mig just nu. Har försökt i flera år att få ordning på min ekonomi men likt faan räcker de aldrig till. Speciellt nu till jul Julen är jätte mysig men det är ju detta med pengar, allt är ju så dyrt till jul, julklappar, julmat och till råga på allt så fyller jag år på samma "lön" (skulle nog kalla det för bidrag). Allt känns jobbigt med pengar. Är inte jag värd att ha de bra?
Jag begär inte så mycket, jag vill kunna betala hyran, mat, bilen och telefonräkningen. Sen vore det ju trevligt att tex kunna köpa en ny vinterjacka nu när min är trasig, men jag kommer nog att få gå och frysa hela vintern med öppen jacka (en jacka som är inne på sitt femte år).

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT???

Livet är som ett lotteri!

 

Ska sluta gnälla nu, känns nästan lite bättre nu när jag gnällt litegrann.

Ikväll ska vi över till grannarna (Andreas kusin med sambo) och äta vildsvin och ha trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0