Efter julhelgen!

Nu är hela julhelgen över. Har haft en riktigt trevlig jul. Den började med bränd gröt och slutade med inkassering av pengar.
Hade grannarna över på skinkmacka och tomte gröt kvällen innan julafton, men jag lyckades bränna den färdigköpta gröten, hur lyckas men med det då? Men min egenkokade skinka blev en hit! Julafton tillbringde vi nere i Söderköping med min familj och det var trevligt :) Synd att inte äldsta lillebrodern var där bara. Vi kom hem vid sex tiden och gick och la oss vid sju tiden, båda var helt slut efter en dag full med mat och julklappar. Juldagen var vi först hos Andreas pappa och sedan åkte vi till hans mamma. Trevligt som alltid. Kvällen avslutades på Motorgården. Blev en "tidig" hemfärd eftersom hjärtat skulle upp och jobba på annandagen.
När Andreas slutade jobba på annandagen så lyckades vi sälja Golfen :) sen la han även ut BMWn på blocket och några timmar senare var vi i stan och lämnade ifrån oss dieselpumpen till den för en bra slant, så nu ska den bilen stället till högen som ska skrotas i vår. Är uppe i fyra skrotbilar här hemma på gården. Men de får åka till skroten när snön försvunnit.
Hade tänkt att åka till Media Markt igår och titta på diskmaskin men det var ju kö över halva stan. Men idag ska jag in till stan och handla och då åker jag nog förbi, såg att de hade en billig och så har vi ju presntkortet också :)
Frågan är ju bara om jag får ta på avbetalning, hade ju tänkt att göra det och sedan betala in hela summan när jag nästan får dubbelt upp med pengar i januari.
Fick åka skoda igår och det får jag göra idag också, Andreas skulle fixa lite med Audin idag.

Nu ska jag nog gå och duscha, Andreas har ju brutit sönder blandaren i duschen så nu har vi äntligen varmvatten och inte bara fesljummet :)



Hejdå Golfen! Hoppas du är snällare mot den nya ägaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0