Jullov!

Så nu är det jullov, länge sedan man hade jullov. Trevligt att gå i skolan igen, speciellt när man får lov :)
Tre julklappar är det kvar att handla men lädret ekar tomt för oss båda.
Idag blir det tydligen nygrilla till middag. Hjärtat ringde förut och ville att jag skulle ta fram kött ur frysen för han skulle grilla. Grillade ju i torsdags men då var det 3 minus inte 18 som idag.
Snart vet vi inte vart vi ska göra av snön här hemma, parkeringarna blir mindre och mindre. Och mer snö skulle det ju komma på julafton, upp emot 2dm. Usch
Julafton firar vi som vanligt hemma hos mina föräldrar, tyvärr kommer inte hela syskonskaran att närvara :(
Juldagen bär det av till svärfar och svärmor.

Nu fick jag även reda på att vi får två matgäster idag, Jonas och Tuva (Mysan jobbar).

Har lite konstiga känslor i kroppen, en känsla säger att vi lyckats och den andra att vi inte kommer att lyckas, bara vänta och se.

Ingen som vill köpa en Golf 2 Memphis, nybesiktad och nyskattad, gått mellan 20 000 och 21 000mil.
Den ligger på blocket och det gå att pruta om man inte vill vara givmild i dessa tider och ge oss mer :)

Nyår har jag en känsla av att vi kommer fira här ute på vischan, hos grannarna. Har ju blivit tradition att fira med dem. Fjärde året i rad.

Imorgon ska jag vara barnvakt på eftermiddagen/kvällen till Tuva, hjärtat och Jonas ska skotta tak, blir det mildväder nu så rasar våra plasttak, garage osv.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0