Tar helg nu!

Idag klockan 10:50 tog jag oförutsedd helg. Skulle gått heldag idag och ledigt i morgon men eftersom det är fel på vattnet nere på Bråvalla så fick vi sluta till lunch. Så nu har jag varit hemma några timmar. Diskat och tittat på Bonde söker fru, tittade på det igår med men blev störd hela tiden. Bättre att titta i lugnt och ro. Idag fick jag även en monster blodblåsa mitt i "fingeravtrycket" på höger långfinger, jävla drivaxlar.
Katterna har blivit extra mysiga nu, vart jag en går så följer de med. Men inte in i sovrummet, kan ha dörren öppen och vara där inne men de lägger sig med huvudet på tröskeln, tror de börjar fatta att de inte får vara där. Och nu när jag sitter här vid datorn så ligger båda bredvid och tittar på datorn, ibland känns det som .att de ligger och läser vad jag skriver.
Idag blir det hemmagjord pizza till middag.

Måste tillägga att min födelsedag i lördags var den bästa i vuxenålder tror jag. Första gången jag kallar mig själv för vuxen, men va fan vi har köpt hus och grejer då är man väl vuxen?

Tänkte att jag skulle berätta för er vad det är som kommer att förändras i våra liv då redan många vet och att det kommer bli svårt att hymla med. Svärmor och Andreas lillasyster Julia kommer att flytta hem till oss en period så från och med senast 31januari kommer vi att gå från två människor och två katter till vara fyra människor och tre katter. Jag tror att det kommer gå jättebra. Tycker ju om min svärmor så mycket!

Nej nu kallar hushållstjänsten, ska tvätta och tömma kattlådan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0