Kärlek!

Idag har jag en kärleksdag. Går och tänker på min älskling hela tiden. Måste nästan säga att det är skönt att lovet snart är slut, dagarna går så långsamt här hemma utan älsklingen. Han jobbar ju, tror han skulle sluta lunch idag men då skulle han åka och hämta två volvobilar som han fått. Han smygfyller våran gård med bilar och grejer. Men han får hållas. Ju mer sakar han har här hemma ju mer är han ju hemma. Idag har vi varit tillsammans i 1812 dagar. 1812 dagar av äkta kärlek. Ska fixa med de sista Ullareds fynden till hemmet idag. Sen måste vi ta oss i kragen och göra iordning "gymmet"spackla, måla och tapetsera. Inte idag kanske men väldigt snart. Ingen som har en enkelsäng med ram att sälja?

Har en blomma här hemma som håller på och dör, drar ifrån fönstret. Så jag tätade det igår genom att klippa sönder en tvättsvamp. Inte för att det var speciellt varmt här hemma imorse då pannan hade stannat inatt då den tagit tomt. Men nu är värmen på gång upp igen. Katterna har fattat att jag är hemma om dagarna nu, de vill inte vara ute. Släpper ut dem men de vill in efter en kvart igen. Har inte hjärta till att låta dem så och jama utanför dörren så nu är det full fart här inne. De jagar varandra, bollar osv. Frågan är vad man ska göra idag? Andreas tog min bil till jobbet i morse eftersom han ska dra kärra så jag har ju skodan.

Kommentarer
Postat av: Karin

Alltid kul med katter :P Vår ena, Svea, hon var typ aldrig inne när vi bodde i FLen, hon kom in och åt och sov en stund bara.. Sen vi flyttade hit så är hon ALDRIG ute. Kanske vart ute 5 timmar sen i April, o då är det för jag akstat ut henne :P Men hon har blivit så himla tjock, vet i sjutton vad vi ska göra, snart kan hon inte tvätta sig själv. MEn som du säger, att lyssna på dem när de inte vill vara ute är ju sjukt påfrestande!! O inte lär hon ju bli smal av att sitta o trycka under trappen heller...

2010-11-05 @ 22:47:00
URL: http://orcinusorca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0