Ullared

På begäran får det bli ett inlägg om Ullaredsresan :)

Gick upp kvart i tre för halv fyra kom My och hämtade mig för klockan fyra skulle vi hämta Emmelie i stan. My var så trött så hon körde bara till Mjölby sen fick jag ta över ratten. Vi var nere vid halv åtta och det stod max 20bilar på parkeringen, de öppnade ju redan klockan sju denna vecka eftersom det är skollov. Där inne var det riktigt lugnt och skönt fram till halv tio. Vi gick ut från Ge-Kås vid halv ett, då var det så mycket folk att det inte gick att tänka där inne. Sen gick vi en sväng och tittade i de andra affärerna runt omkring. Så vid halv två satt vi i bilen påväg hem igen.

Hela resan sparade jag in på en stekpanna. samma märke och storlek kostar 400 här och där nere kostade den 199. Trevligt. Måste sparat mycket pengar på allt onödigt jag köpte :) hahaha Andreas har nog en annan syn på det.

Ett litet utdrag i det jag handlade:
stekpanna, lakan, underlakan, kläder till Andreas, kläder till mig, schampo/balsam, tvättsvampar, glasskålar, adventljusstake, dukar, ramar, gardiner osv. Kallaset slutade på 3800:- helt okej summa, hade med mig 6000:- ner så Andreas var glad att inte alla pengar försvann. Men han var riktigt nöjd över mina köp.
Blir nog en sväng ner i vår igen, men då ska vi nog ha med oss takboxen, blev riktigt fullt i bilen (saab 9-5 kombi).

Nu blir det mer plock här hemma, testar massa olika saker för att få katterna att sluta kissa inne. Hoppas att det fungerar annars skänker jag dem till bättre behövande. Det är inget kul att ha nya golv osv när katterna kissar inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0