Vinter!

Här hemma är det 2dm snö nu och mer kommer det från himlen just i denna stund. Igår blev det stor pellets inhandling och sen blev vi bjudna på julmat av våra kära grannar. Vaknade rätt sent för att vara oss idag (09:30) nu har vi skottar, ätit frukost och bytt termostat på min bil. Ska in till stan sen och hjälp herrn att få hem ännu en bil att parkera på gården. Men han var kanske tvungen att åka och jobba. Kan inte de anställda på det företaget ta ansva för sitt arbete så min karl slipper hoppa in hela tiden. Han fick ju faan jobba 55 timmars övertid förra månaden, visserligen tur med tanke på elräkningen men någon måtta för det faan vara. Har igen lust att vara hemma idag, men har ju lite att styra med, måste plocka bort alla saker ur "gymmet" så vi kan börja göra iordning, är ju inte allt för lång tid kvar nu.
Skulle vilja åka in till stan och inhandla lite julmys och julklappar, men vågar inte riktigt göra det innan alla utlovade pengar är inne på våra konton.

Fick frågan här om dagen om jag inte tyckte att det var dax att börja skaffa familj (barn).
Vad tycker ni?

Jag vet våran ställning till det hela men det vore kul att veta vad ni tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0