Fredag!

Hejsan!

äntligen fredag, fick gå hem tidigare idag bara för att vädret är fint och för att vi ska iväg ikväll. Helt otroligt, alla är vi förvånade över samtalet igår, vi ska till Andreas morfar och grilla och dricka bärs (cola). Både jag och Andreas såg ut som fågelholkar efter samtalet. Detta trodde vi då aldrig skulle hända. Så något gott i livet borde man ju gjort, känns nästan som en ära att bli ditbjuden, inte många som blir. Till och med svärmor lät förvånad när jag berättade det för henne förut. Annars händer det väl inte så mycket i helgen förutom ännu någon dag på knä i trädgården. Har inte hänt så mycket på ett tag då jag inte har någon jord hemma. Men tänkte skicka in karln till stan i morgon och handla.
Chevan är trasig föresten, i lördags åka vi upp till Kim och Emmelie i Marmorbruket, tog färjan över i chevan. När vi hade hunnit åkt några kilometer på andra sidan så börja hjulet ta i karossen och det luktade bränt gummi och rök. Stannade, då hade highjackern på höger sida punkterats. och eftersom det är stor fälgar på så måste de vara pumpade. fick ringa efter hjälp, Kim kom med en domkraft och några plankor. Sen kunde vi fortsätta färden, men blir aningen stötigt när karossen "ligger" mot bakaxeln. Men hem tog vi oss senare på natten.

Lika bra att fortsätta göra iordning mig inför kvällen eftersom herrn lär behöva hjälp med sin iordningställning när han kommer (hitta kläder)

Toan på övervåningen har gått sönder också, är en extra insatt toa så bakom toastolen står av wc-pump (kvarn).
Jag som var så nöjd över att ha toa i anslutning till sovrummet. runt 6000 går en ny på, tråkiga utgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0